Érintettek: Értékesítési vezetők, értékesítők, marketing csapat, IT osztály
Lépések:
- Érintettek bevonása: Workshopok és interjúk szervezése az érintettekkel.
- Igények dokumentálása: Az összes felmerülő igény részletes rögzítése.
- Prioritások meghatározása: Az igények rangsorolása fontosságuk szerint.
- Prototípus készítése: Mintariportok és funkciók bemutatása az érintetteknek.
- Visszajelzések gyűjtése: Az érintettek visszajelzéseinek beépítése a végleges megoldásba.
Kérdések az igényfelméréshez
Általános kérdések
Milyen üzleti problémákat szeretnénk megoldani a projekttel?
Milyen célokat szeretnénk elérni a rendszer bevezetésével?
Kik lesznek a rendszer fő felhasználói?
Funkcionális kérdések
Milyen funkciókra van szükség a rendszerben?
Milyen típusú adatokat kell gyűjteni és tárolni?
Milyen riportokat és elemzéseket szeretnének látni a felhasználók?
Technikai kérdések
Milyen adatforrásokból származnak az adatok?
Milyen integrációkra van szükség más rendszerekkel?
Milyen biztonsági követelményeknek kell megfelelni?
Felhasználói élmény kérdések
Milyen felhasználói felületet preferálnak a felhasználók?
Milyen eszközökről szeretnék elérni a rendszert (pl. mobil, asztali gép)?
Milyen gyakran és milyen formában szeretnének értesítéseket kapni?
Tesztelési kérdések
Hogyan szeretnék tesztelni a rendszert a bevezetés előtt?
Milyen tesztadatokat használjunk a tesztelés során?
Milyen visszajelzési folyamatot szeretnének a tesztelés során?
Ezek a kérdések segítenek abban, hogy alaposan megértsd az érintettek igényeit és elvárásait, és sikeresen elvégezd az igényfelmérést
Pénzügyi terület kérdéssora
Általános kérdések
Milyen pénzügyi riportokra van szükségetek a döntéshozatalhoz?
Milyen gyakran van szükségetek ezekre a riportokra (napi, heti, havi)?
Milyen pénzügyi mutatók a legfontosabbak számotokra (pl. bevétel, kiadás, profit)?
Funkcionális kérdések
Milyen adatokat kell gyűjteni és tárolni a pénzügyi riportokhoz?
Milyen formátumban szeretnétek megkapni a riportokat (pl. Excel, PDF, interaktív dashboard)?
Milyen elemzési lehetőségekre van szükségetek (pl. trendek, összehasonlítások, előrejelzések)?
Technikai kérdések
Milyen adatforrásokból származnak a pénzügyi adatok?
Milyen integrációkra van szükség más rendszerekkel (pl. ERP, könyvelési szoftver)?
Milyen biztonsági követelményeknek kell megfelelni a pénzügyi adatok kezelésénél?
Felhasználói élmény kérdések
Milyen felhasználói felületet preferáltok a pénzügyi riportok megtekintéséhez?
Milyen eszközökről szeretnétek elérni a riportokat (pl. mobil, asztali gép)?
Milyen gyakran és milyen formában szeretnétek értesítéseket kapni a pénzügyi riportokról?
Értékesítési terület kérdéssora
Általános kérdések
Milyen értékesítési riportokra van szükségetek a döntéshozatalhoz?
Milyen gyakran van szükségetek ezekre a riportokra (napi, heti, havi)?
Milyen értékesítési mutatók a legfontosabbak számotokra (pl. eladások száma, bevétel, ügyfélszerzés)?
Funkcionális kérdések
Milyen adatokat kell gyűjteni és tárolni az értékesítési riportokhoz?
Milyen formátumban szeretnétek megkapni a riportokat (pl. Excel, PDF, interaktív dashboard)?
Milyen elemzési lehetőségekre van szükségetek (pl. trendek, összehasonlítások, előrejelzések)?
Technikai kérdések
Milyen adatforrásokból származnak az értékesítési adatok?
Milyen integrációkra van szükség más rendszerekkel (pl. CRM, marketing automatizálási szoftver)?
Milyen biztonsági követelményeknek kell megfelelni az értékesítési adatok kezelésénél?
Felhasználói élmény kérdések
Milyen felhasználói felületet preferáltok az értékesítési riportok megtekintéséhez?
Milyen eszközökről szeretnétek elérni a riportokat (pl. mobil, asztali gép)?
Milyen gyakran és milyen formában szeretnétek értesítéseket kapni az értékesítési riportokról?
Ezek a kérdések segítenek abban, hogy alaposan megértsd a pénzügyi és értékesítési területek igényeit, és sikeresen elvégezd az igényfelmérést.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése