Ugrás a fő tartalomra

Universal Analytics (UA) és Tag Manager (TM) alapok

Mikor egy WEB oldalt készítünk és elemezni szeretnénk, azonnal fókuszunkba kerül a Google Analytics és a hozzá kapcsolódó (JS) mérőkód, amit el kell helyezni minden oldalunkban és máris statisztikákat, információt kapunk mindenről
Ha WEB oldalunk funkcionalitása bővül egyre több különböző értesítésítési/mérőkódra lehet szükség, hogy mérni, elemezni tudjuk céljaink teljesülését.
Igazi előnye a Universal Analytics (Google Analytics tovább fejlesztett verziója) alkalmazásával együtt jelentkezik. Egyszerűsítés, bővebb funkciók és nagyobb rugalmasság lesz így együtt a jellemzőik.
Tehát minél több mindennel foglalkozunk, minél komplexebben szolgáltatunk,
annál több és különféle kód elhelyezése válik szükségesé weboldalunkban,
ami kezdetben még rutin munka, idővel már szinte átláthatatlanná válhat és
egyre csak nehézkesebb lehet néhány egyszerű kódsor beépítése is a weboldalunkba.
A Google Tag Manager ezen próbál segíteni azzal, hogy a sok-sok kód elhelyezés helyett mindössze egyetlen ún. tároló vagy konténer kódot kell csak felhelyezni weboldalunkba,
minden más elemzési kód elhelyezést egy WEB felületen keresztül, egyszerűen lehet intézni.
Tehát ez a lehetőség előnyt csak bonyololtabb WEB oldal üzemeltetése esetén jelenthet és az elemzési rész itt is az Analytics lesz.

Általában az WEB oldalak egyszerű Analytics mérőkód elhelyezésén túl nem igényelnek további kód elhelyezést.
Akik azonban picit is komolyabban gondolják weboldalukat, azok számára fontos lehet megismerkedni ezzel az eszközzel.

Tehát ha az alap mérésen kívül mérünk eseményeket, tranzakciókat, beépítettünk például AdWords konverziós kódot is, akkor érdemes lehet elkezdeni használni a Google Tag Managert,ha már úgy is hozzá kell nyúlni a weboldalba beépített kódokhoz.

GTM használata csak egyszerűbbé teszi majd a különböző váltást, megspórol számos kódolási folyamatot, akár programozási ismeretek nélkül is be tudunk állítani néhány olyan mérést, amelyhez egyébként kellene némi programozási ismeret.
Más eszköz : https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=hu
Bár az ilyen eszközök nagyon hasznosak , de soha ne feledjük:
minden ilyen megoldással a Google egyre többet és többet tud WEB oldalunkról és így rólunk.


Universal Analytics, a Google Analytics újragondolt tovább fejlesztett változata.

Bevezetésével új struktúrák kerülnek felhasználásra és cserélni kell a mérőkódokat weboldalainkban.
A fő hangsúly a fogyasztói szokások és a felhasználók viselkedésének mélyreható,
részletes megismerésre helyeződik.

 KÖVETŐKÓDOK KEZELÉSE

A Universal Analytics új, rugalmasabb követőkódjai lehetővé teszik az adatok gyűjtését
bármilyen digitális eszközről (PC, mobil, játékkonzolok, információs oszlopok, POS rendszerek stb.).
A követőkódok 3 új generációja a technikai igényeknek megfelelően rugalmasan alkalmazható, így lehetővé válik a konverziók offline mérése is.

 KÖNNYEBBEN KEZELHETŐ KONFIGURÁCIÓS LEHETŐSÉGEK

A Universal a korábbi Google Analytics-szel szemben több, illetve rugalmasabb
konfigurációs lehetőséget biztosít, amelyek lehetővé teszik az organikus keresési
források testreszabását, a munkamenet és a kampány időkorlátjának kezelését,
a hivatkozók és bizonyos keresési kifejezések kizárását is.

 PONTOS HANGOLÁS, EGYÉNI DIMENZIÓK ÉS EGYÉNI MUTATÓK LÉTREHOZÁSA

A Universal Analytics segítéségével létrehozhatók testreszabott mutatók és dimenziók
a vállalkozásra egyedileg jellemző adatok összegyűjtéséhez.
Így olyan adatok is követhetőkké válnak, amelyeket nem mér az Analytics automatikusan,
viszont az üzleti célok megvalósulásának szempontjából relevánsak.

Megjegyzések