Ugrás a fő tartalomra

Agar.io játék teszt

Játék létrehozása 






Játék publikálása



Hogyan fogj hozzá?

A játékfejlesztés lépésről lépésre történő felépítését javaslom:

  1. A játék alapjai (egyszemélyes módban):

    • HTML vászon (Canvas) felállítása: Ez lesz a játékterület.
    • Játékos (sejt) megrajzolása: Egy egyszerű kör, amit a billentyűzettel vagy egérrel tudsz mozgatni.
    • "Étel" elemek megrajzolása: Apró körök, amiket a játékos felszedhet.
    • Ütközésdetektálás: Amikor a játékos sejtje hozzáér egy ételhez, az étel eltűnik, a játékos sejtje pedig növekszik.
    • Kamera követése: Ahogy a játékos sejtje növekszik és mozog, a "kamera" (a vászon látható területe) kövesse őt, hasonlóan az Agar.io-hoz.
    • Egyszerű AI ellenfelek (opcionális): Néhány mozgó kör, amikkel ütközhet a játékos (és elveszítheti a méretét, ha az ellenfél nagyobb).



Következő lépések és fejlesztési ötletek:

  1. Fejlettebb ütközésdetektálás: A mostani nagyon egyszerű. Valósítsd meg az "evés" mechanizmust pontosan, amikor a nagyobb sejt átfedésbe kerül a kisebbel.
  2. Játékos felosztás (Splitting): Implementáld a felosztás funkciót (általában 'Space' billentyűvel), ahol a játékos sejtje kétfelé oszlik, és a kisebb darabok gyorsabban mozognak.
  3. Kilövés (Shooting mass): Add hozzá a tömeg kilövésének képességét (általában 'W' billentyűvel), ami segít a kisebb sejteknek elmenekülni vagy másokat lassítani.
  4. AI (Mesterséges Intelligencia): Hozz létre AI irányítású sejteket, amelyek esznek, mozognak, és próbálják elkerülni, hogy megegyék őket.
  5. Játéktér korlátai: Biztosítsd, hogy a játékosok ne tudjanak kilépni a játéktér határain kívülről.
  6. Leaderboard: Készíts egy ranglistát, ami mutatja a legnagyobb játékosokat.
  7. Performance optimalizálás: Nagyobb játékosszám esetén optimalizálni kell az üzenetküldést (pl. csak a releváns adatokat küldeni a közelben lévő játékosoknak).
  8. Vizuális effektek: Készíts vonzóbb grafikát, animációkat, részecske effekteket (pl. amikor egy sejt felrobban).
  9. Hibakezelés: Kezeld a hálózati hibákat és egyéb váratlan helyzeteket.
  10. Game State Management: Egy komplexebb játékban érdemes állapotgépekkel kezelni a játék különböző fázisait (pl. menü, játék, game over).



 GitHub fiók létrehozása (ha még nincs)

Ha még nincs GitHub fiókod, hozz létre egyet a github.com oldalon.


Új repository (tárház) létrehozása

Ez lesz a hely, ahol a weboldalad fájljait tárolni fogod.

  1. Jelentkezz be a GitHubra.
  2. A jobb felső sarokban kattints a "+" ikonra, majd válaszd a "New repository" (Új tárház) opciót.
  3. Nagyon fontos a névválasztás! Két fő opció van:
    • Felhasználói/Szervezeti oldal: Ha egy személyes weboldalt akarsz publikálni (pl. portfólió), akkor a repository nevét pontosan így add meg: felhasználóneved.github.io (cseréld a felhasználóneved részt a saját GitHub felhasználónevedre). Ekkor a weboldalad ezen a címen lesz elérhető: https://felhasználóneved.github.io.
    • Projekt oldal: Ha egy specifikus projekthez készítesz oldalt, akkor a repository nevét bármilyenre megadhatod (pl. my-project). Ebben az esetben a weboldalad címe a https://felhasználóneved.github.io/my-project/ lesz.
  4. Győződj meg róla, hogy a repository "Public" (Nyilvános) legyen, különben nem lesz nyilvánosan elérhető a weboldalad.
  5. Opcionálisan pipáld be a "Add a README file" (README fájl hozzáadása) opciót.
  6. Kattints a "Create repository" (Tárház létrehozása) gombra.

HTML és JavaScript fájlok feltöltése

Most töltsd fel a HTML és JavaScript fájljaidat a frissen létrehozott repository-ba.

  • index.html: Ez lesz az alapértelmezett fájl, amit a böngésző megnyit, amikor valaki ellátogat az oldaladra. Győződj meg róla, hogy a fő HTML fájlod neve index.html legyen.
  • JavaScript: A JavaScript kódod lehet beágyazva az index.html-be <script> tagekkel, vagy hivatkozhatsz külső .js fájlokra (pl. <script src="script.js"></script>). A GitHub Pages minden "kliens oldali" JavaScriptet futtatni fog, ami a böngészőben fut.


Közvetlenül GitHubon keresztül (egyszerű):

  • Navigálj a repository-d főoldalára.
  • Kattints az "Add file" (Fájl hozzáadása) gombra, majd válaszd az "Upload files" (Fájlok feltöltése) opciót.
  • Húzd be a HTML és JavaScript fájljaidat az ablakba, vagy válaszd ki őket.
  • Adj egy rövid üzenetet a "Commit changes" (Változtatások rögzítése) mezőbe (pl. "Első feltöltés").
  • Kattints a "Commit changes" gombra.

GitHub Pages beállítása

  1. Navigálj a repository-d főoldalára.
  2. Kattints a "Settings" (Beállítások) fülre.
  3. A bal oldali menüben válaszd a "Pages" (Oldalak) opciót.
  4. A "Build and deployment" (Építés és telepítés) részen a "Source" (Forrás) legördülő menüben válaszd ki a "Deploy from a branch" (Telepítés egy ágból) opciót.
  5. A "Branch" (Ág) legördülő menüben válaszd ki azt az ágat, amelyről publikálni szeretnéd az oldalad (általában main vagy master). Hagyd a mappa beállítást / (root)-on, hacsak nem egy specifikus mappából akarsz publikálni.
  6. Kattints a "Save" (Mentés) gombra.



 Az oldalad megtekintése

Miután mentetted a beállításokat, a GitHub Pages elkezdi felépíteni az oldaladat. Ez eltarthat néhány percig.

A "Pages" szekcióban meg fog jelenni egy zöld doboz a következő üzenettel: "Your site is ready to be published at https://felhasználóneved.github.io/repository-neved/" (vagy https://felhasználóneved.github.io/ ha felhasználói oldal).



Elérhetőség link:  

https://kelajos62.github.io/agario/

Megjegyzések