Ugrás a fő tartalomra

Android fejlesztés 3 : Elemek

 Kódolási elemek





A forráskódok az src, míg az erőforrások a res alkönyvtárban helyezkednek el, a kapcsolatot az R.java állomány fogja megteremteni, azaz ennek a segítségével tudjuk majd a forráskódunkból elérni a rendelkezésre álló erőforrásainkat.


Kódolás során elkészítjük a forráskódot a hozzá tartozó XML erőforrás állományokkal, valamint a manifest állományban beállítjuk az alkalmazás hozzáférési jogosultságait, azaz megadta, hogy milyen elemeket, komponenseket érhet el az alkalmazás.







A manifest állomány egy az alkalmazást leíró XML formátumü fájl, a projekt gyökérmappájában.


Főbb feladatai:

· Elsődleges feladata, hogy tájékoztatja a rendszert az alkalmazás részeiről, leírja az alkalmazás komponenseit.

· Rögzíti a futtatáshoz szükséges követelményeket és jogosultságokat, például memóriakártya írás

· Meghatározza az alkalmazás működési szükségleteit, például a kijelző méret.

· Meghatározza az alkalmazás futtatásához szükséges (nem az Android frameworkhöz tartozó) API könyvtárakat, például Google Maps könyvtárak. 



A platform biztonsági törekvése, hogy minden alkalmazás szeparált környezetben fut (virtual sandbox  / virtuális homokozó) függetlenül az általuk használt technológiától.


Az APK állomány egy tömörített állomány, amely a lefordított forráskódot és a hozzátartózó metainformációkat tartalmazza. Ezt az APK állományt felmásoljuk az android eszközre és ennek elindítása telepíteni fogja az alkalmazásunkat.




Megjegyzések